Pénzügyi szolgáltatók

A mindennapi élet elengedhetetlenül fontos része a pénzügyekkel történő foglalatoskodás, a pénzintézetekkel, bankokkal, biztosítókkal és más pénzügyi szolgáltatókkal folytatott napi szintű kommunikáció. Mind az ügyfelek, mind a szolgáltatók számára létfontosságú és megkerülheteten, hogy ez a kommunikáció minden szinten dokumentálva legyen, akár írásos szerződésekről, akár internetes tranzakciókról, akár telefonos vagy személyes ügyintézésről van szó. A DSR csoport komplex megoldásaival nem csak a telefonbeszélgetéseket tárolja és teszi bármikor elérhetővé az arra jogosultak számára, hanem az ügyfélpultnál folytatott személyes ügyintézés beszélgetéseit is képes magas színvonalon rögzíteni és tárolni.

 

Ebben a minta alkalmazásban egy olyan banki rendszer hangrögzítése került megoldásra, ahol nem csak a belső kommunikációt, hanem a bankkal szerződésben lévő több külsős brókercég és ügyfelei között folyó beszélgetéseket is azonos központi rendszerbe rögzítik. Mind a brókereknél, mind a bankban különböző fő és mellékoldali vonaltípusok, valamint mobiltelefonok fordulnak elő, amelyeken a kommunikációt célzottan, fekete doboz jellegű hangrögzítők tárolnak helyileg. Egyes hívások végeztével a felvételek lezárásra kerülnek, majd azonnal átmásolódnak a bank központi adattároló szerverére. A kapcsolatot biztonságos VPN biztosítja. A központi szerveren tárolt hívások bármikor szűrhetők, listázhatók, kereshetők és visszahallgathatók vagy más célra felhasználhatók. Az archiválás szintén automatikusan történik, akár nagy kapacitású háttértárolóra, akár DVD lemezekre. A központi archiváló és rendszerfelügyeleti modul képes az összes, különféle jelforrást rögzítő berendezést egységes, országos méretű rendszerbe foglalni.

Bankbiztonsági megfontolásokból a bank belső telefonhívásai és a brókerek által folytatott kommunikáció két külön szerveren tárolódik, amely adatvédelmi szempontból igen hatékony módszer. A visszahallgatás megfelelő jogosultságok mellett történik, és az adminisztráció is központi helyről valósítható meg.

A rendszer hatékonysága az egységesség, az azonnali duplikáció és egységes adatbázis, valamint a központosított archiválás és rendszerfelügyelet. A rendszerre bármikor újabb brókercégek "fűzhetők fel", egy egyszerű adminisztrációs procedúra segítségével.